Baklängesmarch

Åkte till klubben med 12 bussen och tränade läggande under baklängesmarch med Izor samt backa vid en vägg med vinkel. 
 
Balängesmarchen hajade han fort. Bjöd på beteendet och jag var snabb nog att belöna honom i tid. 
Backa vid en vägg var lite svårare då jag inte hittade någon tom vägg i klubbstugan så jag fick göra mig en egen vägg. Vi måste träna mer på det, fick göra en mur som han backade igenom då han inte vela vara speciellt nära "väggen" det gick hur bra som helst då. Vi har inte hunnit träna på vinkeln än, tar det senare. Vi har mycket att träna på nu. Nästan för mycket tycker jag. Hur sjutton ska jag hinna lära honom allt som står på kriterieplanen? 
 
Nåja, förhoppningsvis löser det sig. Jag har inte haft ork eller motivation till att träna hund på flera veckor och så kan det vara ibland. Man kan inte alltid vara på topp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0