Allvarligt

Tycker att det börjar gå lite väl långt nu i hundvärlden. Man ska inte ge det och inte det och inte det. 
La upp en bild på Izor för ett par dagar sen med flera påsar kycklingklubbor och självklart börjar folk bli som hysteriska. Mörad kyckling är tydligen jätte jätte dåligt att ge. Men snälla, jäklar vad folk gör en stor grej av det här. Speciellt folk som ger BARF. Hundar har inte i alla tider ätit BARF, färskfoder eller ens torrfoder.
 
Hundarna har fått leva på rester från oss människor, både slaktrester och människomat och de hundarna har mått prima, levt länge och varit friska. Varför göra en sån stor grej av vad andra ger sina hundar? 
 
Min hund har ätit mörad kyckling många, många gånger och inte har han blivit minsta dålig. 
Nu är det tydligen jätte dåligt att ge VoH helt plötsligt. Och varför är det de helt plötsligt? VoH är det bästa man kan ge sin hund om man inte kan barfa rätt. Det är på tok för många som överdriver saker och ting. Att varna är bra, helt klart men sen är det upp till var och en att lyssna på det eller inte. 
 
Nyligen stod det i tidningarna att Kött är cancerframkallande. Måste då tacka gudarna för att jag är vegan. Har andra slutat att äta kött bara för att folk går ut med varningar om det? 
 
Nä nu ska jag sluta skriva och ta ut ett mörat kycklinglår till min fullt friska hund som han ska få som kvällsmat tillsammans med lite inälvor. Godkväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0