Nybadad

Nu har Izor äntligen fått sitt bad, så som jag har tjatat om det här badet.
Han skötte sig iallafall jättebra och jag fönade honom torr efteråt.
 
Jag har alltid trott att han är lite rädd för hårfönen men det gick jättebra, fick föna vi ljumskarna på honom och under armhålorna utan några problem. Magen var det inte heller några problem med, han verkade njuta mest av det.
 
Så nu har jag en hund som luktar himmel och som är galet mjuk i pälsen (han skulle nog bli nollad på en utställning nu) haha. Så mjuk och lek som han blev, tur att han inte ska ställas på ett tag!
 
Sitter och tittar på björkis selar, ska nog beställa en till helgen. Jag fick ju pröva Sabinas sele idag i skolan och det är en strl 4 (motsvarar 66-70cm i mankhöjd) Izor är konstigt nog 61 i manken och en selen satt jätte bra på honom i fram men var lite stor i bak. Så jag velar lite om jag ska ha en strl 4 eller en strl 3 (som motsvarar 59-65cm i mankhöjd). Färg är redan bestämt, hade velat ha en neonrosa haha men icke! han ska få en neon orange. Kommer att sitta så snyggt på honom då han verkligen klär i orange.
 
Är så sjukt taggad på att träfa, vill träna allt nu och är så himla avis på min käna vän Hana som ska göra massor med sina hundar i sommar. Jag vill också ha pengar så att jag kan åka på läger! Det suger att vara fattig student.
 
Är även lite besviken på skolan då det står på vårat schema att vi ska prova på IPO (minns inte vilket datum) och har sedan i efterhand fått veta när vi diskuterat det att vi inte alls ska få prova på utan vi ska bara få titta på IPO. 
Jag har en helt grön IPO hund som jag tränat lite skall och bitövningar med. Tycker att det vore ett jätte bra tillfälle att få prova på då. Men icke då. Skitskola.
 
Ska försöka få tag i Mats som håller IPO gruppen i Skutskär och gå med där för nu är jag faktist riktigt less och besviken på att vi inte kommer att få prova på. Iallafall vi som har brukshundar i klassen. 
 
Och det värsta med mig är att jag vågar för f*n inte vara mer på ang detta, jag vill berätta att jag är så j*vla besviken på att det som står på vårat schema inte stämmer.
 
Det jag verkligen har sett fram emot är att få prova på IPO, tycker att lärarna kan bli mer tydliga. 
Fan att jag inte har stake nog att våga prata med läraren, blir gråtfärdig.
 
Och där förstördes min kväll, känner gråten i halsen. Suck. 
Känner mig så jäkla besviken och det är inte första gången. Ni som läser detta inlägg kanske tycker att jag är fullkomligt patetisk men ni anar inte hur mycket detta har betytt för mig. För en gång skull har jag verkligen sett fram emot någonting i skolan (ja förutom brukslägret vi var på).
 
Och så fick vi reda på idag att det inte blir några fler läger.
Blir tokig på det här, har fan bra lust att byta gymnasie till ett där man får komma ut och göra olika aktiviteter. I våra små lokaker kan man inte träna specialidrottshundarna på knappt och det är min Izor, en aussie, en PK, en leonbergermix, en rottis och en lagotto. 
 
Idag när vi tränade så delade vi in oss i två grupper, det blev jag Emma och Sabina, en terv, en aussie och en PK. Och jag kan säga er att det vart väldigt bökigt och trångt trots att vi hade hela klassrummet. 
 
nåja, vad ska man göra? gilla läget typ.
 

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Måste bara säga att så där GLAD ser då inte Walle ut då jag badar han -.-''

Svar: I know ;)
Mandana Veysi

2013-03-09 @ 09:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0