Äntligen händer det grejer

Har varit så otålig med jordbruksverket så jag skickade ett mail till dem och frågade varför jag inte fått något svar på om min ansökan blivit godkänd eller ej.
 
Av en ren slump gick jag in på hundregistret och knappade in hennes chipnummer och vad ser jag då? Jo, att Mandana Veysi är ägare till hunden. Min ansökan hade gått igenom! Det går inte att beskriva min lycka.
 
Direkt efter jag fått reda på det ringer jag Denise och hon blir helt hyterisk i telefon och säger att hon snabbt kommer över. När hon var utanför gick vi en sväng med Izor så han fick göra ifrån sig och sen gick vi in på direkten och ringde polisen, de sa att de inget kunde göra då P inte begått något brott. Utan att jag får åka upp dit och hämta hunden och om det skulle bli en för jobbig situation så kunde jag kontakta polisen på plats. Förstår inte riktigt hur de tänker där då det är väldigt riskabelt att hämta något som är ens ägo som någon annan inte vill lämna ifrån sig. Det skulle garanterat bli en konflikt och eftersom P har kort stubin så vill jag inte tänka på vad som skulle kunna hända.
 
Vi ringde polisen igen några timmar senare och blev hänvisade att kontakta Kronofogden angående en handräckning. Så det ska jag göra på måndag då de har stängt imorgon. 
 
Förhoppningsvis ger han sig, i värsta fall blir det domstol. 
Jag hoppas innerligen att det första alternativet blir av. 
 
Vi får hålla tummar och tår. Jag har saknat den lilla hunden så sjukt mycket och nu ska vi få ses snart igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0