Sluta röka

Rubriken säger väl allt. Jag har nu varit rökfri i 2 dagar. Jag gråter, svettas, skakar, är yr och mår allmänt dåligt. Är sjukt deprimerad och gråter för minsta lilla så det kommer bli dåligt med uppdatering här på bloggen tills jag mår bättre.
 
Iallafall, hämtade Pandora imorse och gick med hundarna en sväng innan jag nästan kollapsade utomhus. Har legat inomhus och tittat på film hela dagen tills klockan var halv 9 på kvällen då Denise lyckades övertala mig att lyfta på arslet och åka till hemlingby för att bada. Inte för att jag var så värst road men det fick ilskan jag hade i kroppen att rinna av.
 
Imorgon ska vi till ån så hundarna får bada och härja. Jag tycker så fruktansvärt synd om Izor som är så j*vla snäll mot mig och är så gosig samtidigt som han har myror i ballan. Det märks utomhus hur understimulerad han är, så imorgon blir det träning. Jag struntar fullständigt i hur  jag mår. Hunden måste få använda hjärnan!
 
Har ni några tips på enkla hjärnövningar som lätt tröttar ut hunden så skriv på snälla. Jag har inte tålamod att träna honom just nu. Så han blir lidande, det är inte rättvist.
 
Idag har han fått pyssla med aktiveringsbollen en stund. Måste införskaffa mig någonting mer som aktiverar hjärnan. Han kan den där aktiveringskuben utantill känns det som fast han får jobba för godisarna.
 
Pandora nöjer sig med promenader tack och lov. När hon har åkt hem så ska jag ta mig i kragen och träna regelbundet med Iz, han har hamnat sååå på sidan. Min fina bästa vän. Att jag bara tänkt på mig de senaste dagarna får mig att gråta, han är det finaste jag har och förtjänar att må som bäst.
 
Det blev ett luddigt inlägg, men jag tänkte bara säga att vi lever. Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0