Trött

Jag är så jäkla trött. Har lyssnat på en föreläsning i 3 timmar om Norra Stockholm Hundcenter och hur det startades, det var en bra föreläsning men jag blev väldigt trött mot slutet.
 
på förmiddagen pratade vi lite om certifikat samt fick APL platser. Ska praktisera på Gävleborgs zoo i 2 veckor (där jag köper hundmat). Det ska bli spännande, de är trevliga personalerna.
 
Har absolut ingenting att säga er, är helt slut. skulle kunna lägga mig och sova nu men det ska jag inte göra. Inte än iallafall...
 
Izor har fått jaga snöbollar ute en bra stund, när vi kom in fick han hoppa i badkaret så fick jag skölja bort snöklumparna som fastnat i hans päls. Efter det fick han ha BoT täcket en liten stund och det mös han i ordentligt. Ska göra iordning hans mat strax. Sen ska jag kolla på film, det blir ingen hundträning idag (förutom när vi tränade att gå i ett jäkla koppel) han drar jämt! Det spelar ingen roll hur trött han än är så drar han i koppel, har testat helstryp, halvstryp, fast halsband, easy walk professional sele, VGW bälte, Julius-k9 sele, hurtta sele, spårsele och halti.
 
Han drar i ALLT förutom haltin men den använder jag inte eftersom den bara glider av nosen på honom. Sen så vill jag helst inte ha halti på honom, tänk om jag skulle ramla och det blir ett jäkla ryck för honom, då kan han skadas allvarligt.
 
Så vi körde på metoden att så fort han drog tannade jag till och väntade in honom, tyvärr har jag inte tålamod för det varje dag att vänta in honom. För han vet att han ska komma till mig när kopplet blir spänt, men han bryr sig inte och spanar efter annat. Suck. Nåja, han blev grinig tillslut och gick någorlunda okej för då GICK vi iallafall. Annars gick vi 1 m, väntade in honom, gick 2 m, väntade in, gick 1 m, väntade in. Jag förstår inte varför han ska dra så förbannat? mina armar tycker inte att det är så värst kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0