Vattenhund?

Izor ligger och sover djupt och jag är väldigt utmattad. Vi har hållit igång väldigt mycket de senaste dagarna.
Igår cyklade vi till ån så att han fick simma, idag tränade vi på att plocka upp skräp och sedan blev det lite boll lek. När vi kom in och Izor fick hämta andan igen drog jag på honom nomeselen och cyklade till Testeboån där Denise och Herkules väntade på oss. 
 
Izor sommade i ungefär 1,5-2 timmar och sen beslutade jag mig för att det fick räcka. Han skulle kunna simma ihjäl sig så länge han har någonting (speciellt en boll) som man kastar ut i vattnet.
 
 

Kommentarer
Postat av: Chelsea

Alltså, så otoligt charmig! Dör! Fluffpäls som tusan, jag har alltid vart intresserad av terven, hur är din/rasen i psyket? Blir de lätt nerviga?

Svar: Han är helt fantastiskt. Min är väldigt skarp och rätt svårhanterlig. Han är väldigt lättlärd och rolig att jobba med men kräver sin förare. Fy sjutton vad jag kämpar med honom varenda dag. Får ta ett djupt andetag varje morgon, en terv är inte en hund för vem som helst. De är otroligt speciella och väldigt lätta att förstöra. Jag har turen att ha fått en så pass stabil hund, han stressar sällan upp sig. Kan ta det lugnt när jag är sjuk och är alltid motiverad till att göra saker.

Nästan alla tervar jag träffat har varit smått nervösa eller rena nervvrak. Kass mentalitet blir bara vanligare och vanligare hos rasen tyvärr.
Mandana Veysi

2013-08-05 @ 14:56:10
URL: http://quirkydogs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0