Pälsvård

Tänkte skriva ett inlägg om Izors pälsvård. Alla blir så fashinerade över att han har så mjuk och len päls. Tervar ska ha lite smått sträv päls men eftersom jag inte ställer ut honom så vill jag hellre ha honom mjuk. 
 
Jag använder mig utav det här schampoot från Espree. Det är både schampoo och balsam i ett, jätte smidigt. Schampoot är drygt och bra, efteråt luktar han gudomligt i flera dagar.
 
Lånad bild från Google
 
Efter badet brukar jag föna honom torr och borsta igenom honom med en borste från MAXiPiN. Jag har den mellanstora borsten, kanonbra för tervpälsen. Sliter minimalt och får pälsen att bli jätte fin. 
 
 
Emellanåt brukar jag även spraya på lite balsamspray speciellt på byxorna för att det ska bli lättare att borsta. Jag anväder märket K9 och är kanon nöjd!
 
 
Det var lite om vad jag använder till Izor. Han har även 3 olika borstar/kammar. 1. Den jag skrev om tidigare 2. En Furminatior som endast används vid fällning och 3. En vanlig tandard kam från Dogman. Den är superbra. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: suzan

haha bara jag som skriver, iallafall. Tycker det blir så fina bilder med hans päls med den där gräddvita bakgrunden. Gick faktiskt foto på gymnasiet men det intresset har legat på is. Tycker mest om att fota analogiskt men svårt om man inte äger ett mörkerrum. Annars har jag också en canon fast 450D.

Svar: Äsch det är roligt med kommentarer från dig! :) Vad kul att du gillar bilderna, jag tänkte gå fotoinriktning när jag skulle välja gymnasie men valde att gå en hund linje. Fota analogt skulle jag också vela göra. Blir så speciella bilder!
Mandana Veysi

2013-08-24 @ 12:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0