Paket och nya koppel!

När jag kom hem från mitt möte idag fick jag ett sms på mobilen där det stod att ina skor hade kommit! Jäklar vilken snabb leverans dom har. Så mamma, jag och Izor promenerade till posten för att hämta ut paketet. när vi hade gjort det passade jag på att gå in på Dollarstore och jag kom ut med 4 stycken Grawles ben, två stycken i smaken Bacon och två stycken i smaken Chicken. Samt en påse med klövar. Mamma gav mig pengar så att jag skulle springa in igen och köpa en varsin glass och åt oss och en liten Grawles åt Izor så att han inte skulle bli frestad. 
 
 
 
 
När vi kom hem hade jag bestämt träff med Denise. Cyklade till station och mötte upp henne där, hon skulle nämligen köpa ett nytt koppel till mig då Herkules råkade ha sönder Izors gulsvarta koppel som vi använt vid cykling. Så han fick ett jätte fint rundsytt Hurtta koppel med invävda reflexer. Sen köpte hon även ett neonguld reteriverkoppel med invävda reflexer som jag fick i utbyte av Izors lila reteriverkoppel. Jag tänkte ändå köpa ett till lila koppel på utställningen i Högbo när jag jobbar där så det gör ingenting. Den enda nackdelen med det nya reteriverkopplet var att det är så kort! Inte alls lika långt som mina andra koppel. Nåja. 
 
Lånad bild från google
 
Efter att vi köpt det vi skulle köpa och tittat lite på djuren de hade i butiken så begav vi oss hem till D för att hon skulle hämta badkläder och sen hem till mig för att hämta Mr adhd fluff. 
 
Fy sjutton vilken fart det var i honom, det märks att han har haft det tråkigt den senaste veckan. Han har inte fått ordentligt med motion eftersom jag mått riktigt, riktigt kasst, så pappa har bara tagit ut honom på hans vanliga rundor. 
 
Det var en häftig känsla när Izor verkligen tog i. Det kändes i kopplet hur han drog fram än. Jäklar alltså, vad han ska få dra i sommar! Blir att köpa en pulka som jag kan packa på med stora isklumpar för att behålla musklerna på honom även i vinter. Han tappar ju en hel del trots pulsande i snö.
 
När vi kom fram till ån så kopplade jag loss honom och han slänge sig i efter sin boll. Han är så rolig Izor, han har absolut ingenting emot vatten, han älskar att bada. Men han hoppar inte i om man själv inte går i eller om man inte kastar någonting åt honom. Helst utav allt ska det såklart vara en boll!
 
Efter 3-4 timmars intensivt simmande (med pauser såklart) begav vi oss hemåt. Vi sa hejdå till Denise och åkte åt ett varsitt håll när vi kom fram till Öster. Iz var helt slut när var halvvägs hem från Öster, han travade bredvid cykeln hela vägen och orkade inte dra för 5 öre. Då snackar vi trött hund!
 
 
 
När vi kom hem så såg jag att det låg en avi i mitt rum, det hade kommit ett paket till! Och denna gång var det till Izor, hans nya Back on Track täcke hade kommit. Sålde hans gamla då det var för stort på honom. Det här täcket sitter kanonbra!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Mycket fint täcke! :)

Svar: Tack! är jätte nöjd över täcket. :)
Mandana Veysi

2013-08-21 @ 10:24:34
URL: http://nelliethedog.blogg.se/
Postat av: suzan

hej!

Hittade din blog via en annan blogg och fastnade :)Har min egna första hund och försöker utöka mina kundskpar för varje dag dom går. Det jag tänkte fråga angående inlägget var mer tips på hemsidor som säljer hundprodukter. Tänkte på olika selar, Koppel, täcken osv. som du lagt upp.

Svar: Hej!Vad roligt att du har hittat hit. :)
Ja det var mer tips på vart man kan köpa sakerna. Tyvärr så har jag fått en hel del prylar av familj och vänner och inte frågat vart de kommit ifrån, just därför står det inte på alla bilder vart de kommer ifrån!

Om du undrar någonting så skriv på bara. Jätte roligt att du kommenterade dessutom!
Mandana Veysi

2013-08-21 @ 13:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0