Långpromenad

Var framme i Uppsala vid 11 tiden, träffade min syster och vi gick hem till henne där mamma var. Jag har inte sett glimten av henne sen 2010 så det var väldigt nervöst, men det gick bra. Izor var direkt fram och skulle hälsa innan hon hann titta på honom. 
 
Vi gick en mindre promenad och satte oss i en park med lite fika och fotograferade lite, bilderna kommer upp imorgon då jag inte hade planerat att sova över här i Uppsala. 
 
Efter foto/pratstuden gick vi hem, lämnade av lite saker och sen skulle vi gå på en liten promenad för att jag vela få bilder på Izor och mig i Uppsalas fina miljö. Det slutade med att vi gick en promenad i 8 timmar. Sprang på åkrar och fotade en hel del. 
 
Senare stötte vi på getter och jag tror att Izors vallinstingt slog på. Getterna följde efter honom och han såg på dem på ett speciellt sätt, och började sedan småskälla men han backade inte. Vet inte om det är så belgare vallar? han började sedan röra sig på ett helt annat sätt. Det var jätte häftigt att få se. 
 
Prinsen har sprungit lös med mig på åkrarna och fått vara en fri hund idag, Nu ligger han och sover och vi ska titta på film och mysa.
 
Just det! Idag har jag efter 4 år äntligen fått äta riktig kurdisk dolma. Smaken är obeskrivlig och det finns ingen annan än min mor som är bättre på att göra dolma. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: suzan

ups jag är halvturk ;) Förresten finns det inget annat program du kan lägga upp videosarna med? Tycker det är så jobbigt att behöva kolla på reklamen :3

Svar: Jag vet inga andra program där kvaliten är bra. Har haft en kanal på Youtube men blev så missnöjd över kvaliten tyvärr :(
Mandana Veysi

2013-08-29 @ 11:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0