Kort lydnadspass

När jag kom hem från skolan tog jag på mig träningsvästen och packade ner saker som jag skulle ha med mig ut. 
Iz fick göra ifrån sig innan vi började träna och han var lite väl uppe i varv. Tagga till 1000! Så han fick lägga sig ner och varva ner. Vi tränade ingångar och det såg riktigt snyggt ut! Sen plockade jag fram apportbocken och då blev han alldeles till sig. Han älskar att hämta den! men han vill helst sitta framför mig och ge den. Nu tränar vi på att han ska komma in i fotposition med apporten i munnen. När jag komenderade fot så flyttade han sig in i rätt position med apporten i munnen och utan tugg. Är iallafall jätte glad över att det gick så bra från vårat långa uppehåll. Han var helt lös ett tag, som ni kanske har sett på de flesta biilder så har han haft lina på sig. Idag "utmanade" jag ödet lite och hde han lös samt tog av kopplet och halsbandet när vi närmade oss porten. Han kunde ha stuckit och lekt rövare men det gjorde han inte. Bästa hund! 
 
när vi kom hem fick han en klöv, fy f*n vad det luktar illa. Men de är riktigt hårda då han har tuggat och tuggat på klöven utan några större resultat. Till slut blev han less på tuggandet och la sig ner för att vila. Klöven har han även lagt i min säng, Tack Izor!! 
 
Förresten, är det någon som har tips på hur jag ska träna Izor att komma med apporten och sätta sig i fotposition? Skriv gärna då. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Izabelle

Vilken gullig terv! :)

Jag har kört klossträning med min hund medan hon haft ett föremål i munnen för att hon ska vänja sig vid att jobba med rumpan fast hon håller i något :)
Sedan kan du sätta hunden med apportbocken och ställa dig framför och kommendera fot/hit, det handlar nog om att få in en vana i hunden att man levererar apportbocken i fotposition.

Svar: Tack så mycket! :) Ska absolut börja med klossen! Jätte smart ide. Tack ska du ha! :)
Mandana Veysi

2013-08-22 @ 14:23:16
URL: http://mallinut.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0