Agility

Just nu skulle Izor och jag befunnit oss i Skutskär med Hana för att spåra, men på grund av att jag varit enormt trött hela dagen estämde vi oss för att skjuta på det. Jäkligt tråkigt tycker jag då jg verkligen vela spåra! Men det dyker upp fler tillfällen såklart, vi ska ses nu i veckan och träna. I "värsta fall" ses vi på fredag iallafall för det spikade vi.
 
Lördag-söndag blir det jobb för min del. Izor får stanna hemma med familjen då det inte är lönt att ha med honom. Eller snarare så har jag inte tid att titta till honom hela tiden för att se om han är kvar! Idag iallafall så drog och jag Izor oss lite extra på morgonen. Vi klev upp vid halv 7 tiden om det inte var 20 i? i vilket fall så packade jag iordning träningsväskan, skar upp gårddagens torkade kött och la i 2 påsar.
 
Köttet blev perfekt! Kyckligkanterna var krispiga och de var saftiga i mitten, detsamma gällde levern. Klippte lite annat färdig godis i mindre bitar och hällde i en påse, efter det skar jag upp en korv i mindre bitar och la ner i en påse, härligt! hade 4 påsar med 4 olika godissorter. Kycklingen var populärast, sen levern, därefter korven, efter korven det färdiga godiset och sist torrfoder som jag använder mig utav rätt mycket i träningssammanhang.
 
Izor gick som en klocka idag, han lärde sig platta tunneln som vi kämpat med så mycket. Jag trodde att jag hade testat allt men icke. Efter 3 repetationer så sprang han igenom den utan några som helst problem. Vi tränade även vippen, först bara att han skulle vara lugn och trygg med ljudet, sedan att han skulle sätta tassarna på den när den slogs ner. Vi vela ha mer attityd och med hjälp av rösten var han där och tröck ner vippens ena sida, samtidigt som han glatt viftane på svansen. Efter ett par repetationer hajade han vad som förväntades av honom då började han helt plötsligt gå vippen själv men fick leda bort honom fort som tusan då min hundlärare är otroligt noggrann när det kommer till just vippen.
 
Hon sa även att jag har en otroligt lättlärd och sammarbetsvillig hund, Ja kan inte neka det, han är världens bästa träningskompis! Emma körde lite tunnel + platt tunnel med Iz och vi har kommit fram till att den bästa belöningen för honom nog är kamplek! Tack vare kampleken sprang han på som en blådåre genom platta tunneln. Nu ska jag inte skriva mer utan ni får se lite bilder från idag. Det blev dessvärre inte många med det är några iallafall!
 
Fick även ett jätte fint halsband av Sabina som inte passad hennes hundar. Det satt perfekt på Izor. Ett halvstryp från Limex (blå camoflage) Hittade ett läderhalvstryp som var för stort för Iz här hemma som jag gav henne. Förhoppningsvis passar det någon av hennes hundar!
Izor
Emma och Bella
Sabina och Smilla
Izor
Izor
Smilla
Bella
Bella
Bella
Bella
Max
Max
Max
Max
Izor
Emelie och Lisa
Izor
Izor
Izor
Izor
Izor och Emma
Izor och Emma
Izor och Emma
Izor
Izor
Izor
Izor
Izor
Jag och Izor
Izor
Izor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0