Träning

Jag vet inte om det är min medicin eller om det är för att våren är på G för min motivation till hundträning är på topp! Idag tränade jag och Izor lite med apportbocken och visst hämtar han den, alla gånger. Vi körde lite fritt följ/linförighet, läggande under gång och lite position. Gick jätte bra. Izor var riktigt taggad och jag på glatt humör. 
 
Vi stötte på ett par hundar och 2 av gångerna så morrade han och började vifta med framtassarna i luften men sen struntade han i dem. Vi stötte på fler hundar medan vi tränade och han såg dem men valde att komma till mig och leka lite istället.
 
Det är så himla skönt att han kan slappna av mer vid hundmöten, han behöver inte bryta ut totalt och göra världens utfall genom att dra mot hunen och skälla. 
 
På fredag ska jag träffa Hana och lilla Aska, jag tror att det kommer att gå superbra. Vi får köra på samma sätt som vi gjorde när Izor och Asterix träffades. Finns nog en risk att jag stoppar Aska under jackan och springer därifrån. haha, Nejdå. Men man blir galet valpsjuk när man ser henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0