Hundträning och död kanin

Dagen började med att jag gick till skolan och matade alla djuren och därefter gick jag hem och tog med mig prinsen, lite träningsgrejer och satte på mig träningsvästen för att bege oss ut och träna. 
 
Vi nötade på läggandet och visst lägger han sig, men inte så pass fort som jag vill. Ställandet ska vi inte prata om, han går flera steg innan han stannar. Ibland funkar det om jag sätter handen för bröstet på honom och säger stanna och går, men han står iallafall kvar. Det är positivt iallafall. 
 
Han fick hämta apportbocken två gånger så blev det lite linförighet. Såg på håll att två personer kom till gräsplätten där vi var, en lös bc och en lös jaktgolden. Kallade in Izor som hade fått syn på dem och han kom men jag tog tag i linan för säkerhets skull. 
 
Såg sen att det var Charlie, Izors kompis och hans matte. Charlie kom fram till Izor och jag blev lite osäker där hur Izor skulle reagera då han var fastkopplad, men jag släppte linan då han endå var framme så började Izor bjuda upp på lek och fick tokryck och sprang som en dåre. Charlie var glad över att se honom men lessnade ganska fort, haha. 

Jaktgolden hanen Beckie hade någonting i munnen och jag fick veta att det var en död och halvt rutten kanin som han hade. De hade försökt få loss kaninen från honom men inte lyckats. Så jag knöt fast Izor och gick dit, Godis dög inte, inte kamprullen heller. Det funkade inte att rycka i nackskinnet för att få honom att släppa, han vägrade att släppa sin trofé. Tillslut hämtade jag Izor och började leka med honom framför Beckie men nej, ingen reaktion. Matte till Beckie hade ingen lust att bända upp käkarbna på hunden heller då hon tyckte det var fruktansvärt äckligt med kaninen. 
 
Det slutade iallafall med att de skulle göra ett försök i att hälla en hink iskallt vatten över honom, hur det har gått har jag ingen aning om då Izor och jag stannade kvar på gräsplätten och fortsatte träningen. 
 
Är superstolt över Izor, ett morr gav han ifrån sig och sen brydde han sig inte ett dugg om Beckie. 
Nu sitter Emma och jag och planerar vad för hyss vi ska hitta på i helgen. Åh vad jag gillar den tjejen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0