Dagen

Idag har det inte hänt så värst mycket förutom att jag och Izor var ute och tränade i finvädret. Vi körde lite lydnad och han har verkligen fattat det här med att hämta apportbocken! Är så glad över det, att för några månader sen så tittade han knappt på den och nu tjuvstartar han nästan för att få hämta den och det är full fart fram till den och lika bra fart tillbaka. Duktiga Izor. 
 
Vi tränade även på vänster och högersvängar, högersvängarna behöver det finslipas mer på men vi har all tid i världen. Visst att djur 1:orna kommer att arrangera en lydnadstävling i maj men det kommer nog att gå så bra! Förra året gick det bra och då hade jag haft honom i 4 månader och vi hade inte alls börjat med lydnadsträning och jag hade inte så värst stora erfarenheter av tävlingslydnad. Men iår så jäklar! Får åka ut till klubben när hopphindret står ute och träna på det.
 
Förra året så greppade han inte apportbocken och hoppade inte över hopphindret men iår så!
Däremot är jag lite tveksam till tandvisningen. Förra året var det Mathilda som var domare och tittade på hans tänder och det var inga problem, men nu är det en helt främmande person. 

När jag får veta vem som kommer att utses till dommare ska jag be den personen klappa och ge honom godis för jag vill verkligen inte att han ska bli osäker precis i början av tävlingen pga en tandvisning. 
 
Läggandet under gång är nog inga problem för grabben, han lägger sig när jag komenderar ligg och 8/10 gånger ligger han kvar utan att försöka resa på sig. Inkallningen kommer nog gå riktigt bra.
 
Kan citera att vi var mitt i centrum när tävlingen höll hus så det var en stökig miljö, en halvtimme innan tävlingens start gjorde en aussie ett kraftigt utfall mot honom så han var en aning stressad men tävlingen gick riktigt bra!
 
Här är en lånad bild från förra lydnadstävlingen på mig, Izor, Emelie och hennes nuffemix Lisa. Bilden är tagen utav någon från Realgymnasiet i Gävle. Hoppas att det är ok att jag publicerar den.
 
Se så han har utvecklats utseendesmässigt sen förra året. Hjälp, jag hinner knappt märka det själv!
Bilden är tagen medan vi väntade på att få starta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0