Vi gör kväll

Ska lägga mig nu och sätta på en film, Izor har redan parkerat sig i sängen på sin plats, nere vid fötterna md huvudet på sängramen. Han tycker verkligen om den platsen, ligger alltid där. Även fast jag tjatar på honom att lägga sig brevid mig haha. När inte hans plats i sängen duger går han ner och lägga sig på golvet/alternativt i sin BIA. 
 
Imorgon ska vi ut till klubben och prata om hundens mentalitet, Iz följer med. Vi behöver inte ha med hund men tänkte att det är lika bra att ha med honom så kanske han blir lite trött. Kanske kan vi köra en repa på agilityplan senare.
 
På fredag ska Iz med till skolan, ojoj vad han följer med nu. Bara skönt, jag blir lugnare av att ha honom i min närhet. Ibland blir jag ju väldigt less och bara vill lämna honom någonstans men det känns konstigt nog tryggt att han är med även de gångerna. 
 
Jag behöver ta med honom till alla mjöliga ställen där vi kan stöta på hundar, jag vill att vi löser detta, utfall ska han inte behöva göra. Jag tänker inte låta någon hund komma nära honom, skulle någon göra det då skulle jag ställa mig och skrika på den, hade inte det hjälp, ja då hade jag sparkat hunden helt klart. Enligt lag får man försvara sina  ägor, och hunden är människans ägodel. Jag skulle inte tveka, hade det varit en liten jäkel som kom och som vägrade att gå. Ja då hade jag nog lyft upp Izor. Haha, tur att han är så pass lätt. Skulle han sätta en tass på en liten hund och den blev skadad så är det Izor som får skiten för det. Helt galet men så är det.
 
Hur hade ni reagerat om det kom en lösspringande hund mot er som inte vela fram för att hälsa utan hunden var ute efter att hugga? Är lite nyfiken.
 
Jag stötte på en enorm lös hund när jag och en vän var ute med M & P (hundarna i Söderhamn), min kompis höll ena hunden och en enorm bullhundsmix kom i full fart mot oss. Min kompis blev riktigt rädd och bad mig ta hundens koppel. Tack och lov var inte den hunden ute efter att bita utan den vela leka. Ägarna stod och ropade på hunden och hussen kom springndes mot oss. Skrek "Sitt" till hunden och den blev lite chockad men satte sig ner. Sen vela den fram till en av hundarna så vi ställde oss framför dem tills ägaren till hunden kom. 
 
Det där kunde ha slutat riktigt illa, det var tur att M & P var så pass lugna. Hade det varit Izor som jag höll i kopplet just då vet jag inte hur det hade sett ut då. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0