Tävling - check!

Vi kom hem för en liten stund sedan, nöjda och glada. 
Vi kom på 4 plats i den lätta klassen. Och på 2 plats i den svårare klassen. Hur stolt får man vara? första gången vi kör en hel bana och det gick så pass bra!! Vi hade riktigt roligt på banan och jag förvirrade Izor en och en annan gång, Min handling är inte nå vidare bra som jag nämt tidigare. Men vi tog oss in i mål båda gångerna!
 
Det andra loppet vi körde (svåra klassen) så tog han de första hindrerna själv utan att jag behövde visa. Tur det, då kunde jag fokusera på slalomet, han hade lite för högt tempo så han sprang rätt igenom slalomet, gick tillbaka och började om, då tog vi oss igenom slalomet. Tack och lov att jag har tränat lite slalom! Iofs bara 2 gånger men det har gett resultat. Min lärare sa att det såg riktigt snyggt ut i slalomet när han väl kom in i det. 
 
Efter tävlingen tog vi bussen till stan, gick upp till skolan för att hämta lite älgben som jag fått av en klasskamrat då  hennes pappa skutit älg. Färska älgben är inget man säger nej till, de är så svårt att få tag i ben här i Gävle tråkigt nog.
 
Nu ligger Iz och äter ett märgben och jag ska ta av mig träningsbyxorna och bara pusta ut. Det har varit en bra dag, vem vet, om ett tag kanske vi kommr ut på tävlingsbanorna? Tänkte starta i agility klass 1. Har satt det som mål på specialidrotten. Min lärare tyckte att det lät som en bra idé.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0