Sjukskriven

Åh mitt jättelånga inlägg försvann när datorn dog. Skiver lite kortfattat då.
 
Efter mitt möte hos bup kom vi fram till att jag ska sjukskrivas från skolan ett tag, tänker inte gå in på varför. Ska ha ett möte med rekorn, mentorn och min psykolog om det passar henne.
Tanken är väl att jag ska gå på mina hundlektioner, dvs onsdag eftermiddagar och torsdagar.
 
Jag ska börja ta hand om mig själv så gott jag kan, har inte gjort det tidigare. Och nu när jag blir sjukskriven så kommer jag att kunna koppla av mer, andas, och göra roliga saker med Izor som får mig att må bra. Ex, åka ut i skogen och bara gå. Kommer kunna vara ute när det är ljust och träna och leka med honom, det får mig att må bra, jag mår bra av att se Izor glad och lycklig. 
 
Tillbaka till dagen då. Klas hämtade mig och Izor när jag skulle till bup, han lämnade av mig och åkte iväg med Iz, när bupmötet var klar så var även Lisa klar på sjukhuset, då åkte vi ut till valbo Vi gick in på Jennys hund och katt där de köpte namnbrickor till tervtjejerna, de blev jättefina. Ett rött halsband till Pandora och ett orange till Milla, superfina. De var benformade så de matchar Izors bricka, kanonsnyggt!
 
Efter det gick vi in på Ikea, köpte en gosedjursråtta till Izor, tanken är att det ska bli hans mysdjur, men ska jag vara ärlig tror jag att den är slaktad inom en snar framtid. 
 
Köpte även plåster, rollo (godis) till pappa, 2 förpackningar veganskt julgodis och en försenad fars dag present som bestod av en liten hjärtformad blomma. Tyckte att den var så söt och eftersom pappa älskar blommor så var det en perfekt present.
 
När vi var klara där så gick L& K in på Coop och jag gick till bilen och hämtade Izor, vi stötte på Emelie som jag jobbade med på hundutställningen i Högbo. Izor skällde ut henne totalt men hon ignorerade det tack och lov. Hon har själv terv och hennes tik skäller och ryggar bak när hon träffar nya folk, utfall gör hon däremot inte. 
Det är så konstigt för vi träffade på min djurlärare också och hon har fått myst och kramats med Izor bara för några dagar sen men nu fick hon en rejäl utskällning av honom. Jag undrar verkligen vad det kan bero på? 
 
Iz fick även ett stort märgben av Lisa som jag blev riktigt glad över, han har legat och gnagt på benet i över en timme, nu sover han sött min finaste bästa Izor.
 
Ja justja, fick ett paket när jag kom hem med en cambridge chokad, står inte vem som har skickat den? Alltid kul med paket!
 
 

Kommentarer
Postat av: Profine

Hej Mandana!
Vi har dragit dig som vinnare på vår Profine facebook sida. Kontakta oss på [email protected] så du kan få ditt pris. Grattis!

Mvh
Jessica
Profine foder

Svar: Vad roligt! Har skickat ett mail.
Mandana Veysi

2012-11-13 @ 10:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0