Planer på g

Nu har jag planerat en helg med en viss person, antingen blir det nu på fredag eller fredag den 30. Izor följer såklart med, ska bli så roligt att komma iväg.
 
Jag har tagit ut sista plåten med kolakakor från ungen och ska mya ner mig under täcket och vänta på att pappsen och Iz kommer hem igen. 
 
Har jag sagt att jag är världens bästa hund? jag tror det. Men det är värt att upprepas, gång på gång på gång.
Vi var ute och tränade en sväng vid 5 tiden och efter träninen såg vi en Bernerd Senner, Iz ställde sig på bakbena när han fick syn på den, jag kallade in honom och mulade in godis i munnen på honom. flera nävar, väntade ut honom ibland så han var tvungen att titta på hunden och sen fortsatte jag att mula in godis. Det slutade med att vi kunna gå 2m bakom hunden och ägaren utan att Izor varken morrade eller gjorde ett utfall, när kopplet blev sträckt och han började dra så kallade jag in honom och mula in godis. 
 
Små framsteg gör vi hela tiden, jag ska börja kolla lite på en kurs som julklapp som Izor och jag kan börja på. 
 
Ska ev till skolan imorgon, vet inte om jag orkar det faktist. Jag är så slut i huvudet och kroppen, känner mig jättetung och ligger ner mestdels. Det är tur att jag har Izor som får mig att komma ut flera gånger om dagen.
 
Smsar lite med Denise också, hon fick låna mina akvarellfärger och har börjat måla jättefina porträtt på Izor. Jag är glad att jag har henne, vi sitter i nästan samma båt. Hon förstår hur det är för mig och det glädjer mig. Pratade en stund med henne idag när det brast totalt och blev lugn efter en kort stund.
 
Nu blev det ett blandat inlägg med olika känslor. 

Kommentarer
Postat av: Hana

Skönt att det gick så bra med hundmötet :)

Ska bli kul o ses snart!

Svar: Verkligen! Om jag inte ska väg nu på fredag kan vi väl ses på torsdag? :) hon jag ska till har ett jättejobbgt schema, hon skulle höra av sig imorgon så vet jag när det blir av. Kommer iofs vara på klubben hela dagen på torsdag fram till kl 3 typ men då är ju Izor lite trött i huvudet så det är perfekt :)
Jag ser fram emot träffen med dig och lilla (stora) Asterix :)
Mandana Veysi

2012-11-13 @ 21:46:57
URL: http://teamsportdogs.com/
Postat av: Hana

Ja absolut det e ingen fara, vi har ju all tid i världen att ses :)

Imorrn torsdag fm är jag upptagen men eftermiddagen är jag ledig. Men är det med skolan du ska vara där på klubben imorgon eller? För isf kan vi ju kanske gå en promenad eller något första gången med hundarna så de vänjer sig med varandra så kan vi gå till klubben/Hemlingby nästa gång?

:)

Svar: Jag slutar vid 2 tiden imorgon, är på klubben ja. Jag kan smsa när jag ska gå till bussen så kan vi mötas någonstans? kan hoppa av utanför polhemskolan.
så kan vi ta en promenad och kanske släppa dem en stund i slutet :)
Mandana Veysi

2012-11-14 @ 17:52:18
URL: http://teamsportdogs.com/
Postat av: Hana

Gör det, blir jättebra så! :D

Svar: Ska jag ta med k9selen? :)
Mandana Veysi

2012-11-14 @ 23:38:10
URL: http://teamsportdogs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0