Ny kompis

På klubben körde vi lite rallylydnad, kan säga att det inte riktigt är min grej. Föredrar vanliga tävlinglydnaden.
 
Efter lektionen tog vi bussen ner till stan och jag och Cornelia bestämde oss för att låta Izor och hennes Schäfer hane Valle hälsa på varandra i en rastgård och ev leka. 
 
Vi gick dit, kopplade loss hundarna och fick komandot varsedog. Dom där två sprang och sprang och sprang. Den perfekta kompisen till Izor, han älskar att bli jagad/springa och de leker jättefint ihop.Inga tuggande i pälsen eller så utan de hoppar, leker och springer. Jätteroligt att se.
 
Nu när Valle och Izor går ihop så kan vi låta dem leka oftare. Han blev verkligen av med en massa energi, han ligger klubbad på golvet nu, det behöver han..
 
Efter lekstunden med Valle så gick Izor FINT i koppel, det var slakt och han gick bredvid mig, han fick jättemycket bröm i form av godis och klappar. När han börjat dra lite så sa jag åt honom att sakta och det gjorde han. 
Han behöver träffa mycket hundar som han får leka med så han får göra sig av med lite energi, det är inte lätt för mig att få honom trött fysiskt, nästan omöjligt. Trots att jag kan kasta boll i uppförsbackar i 40 min / 1h. 
 
Ska träffa Hana idag också är det planerat, har skickat henne ett sms från Cornelias mobil då mina pengar tog slut idag, så typiskt! Har även skrivit till henne på fb, hoppas hon svarar snart. 
 
Och hoppas Izor kan uppföra sig nu, på klubben var han underbar, sa inte ett ljud till de andra hundarna utan om dit och bara väntade på att få sin uppgift. Älskade finaste Izor.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad duktig han är!:) och fruktansvärt vacker.

Men jävlar! Kan du stå och kasta boll upp till en timme utan resultat? Min schäfer slänger sig på marken av utmattning efter att ha hämtat bollen i brant backe cirka 20ggr...

Svar: Han tackar så mycket :)
Japp det stämmer, han kan springa hur mycket som helst. Men när han väl kommer hem så lägger han sig, vilar 5-10 min och är på topp igen. ;)

Brukar köra budföring i branta backar, och efter att ha skickat honom i 30-40 min så märker man att han börjar sakta ner. Men det är ALDRIG så att han lägger sig av utmattning. Han är fantastisk denna vovve på alla sätt och vis, det enda svåra är att få honom tömd på energi för det finns sååå mycket i honom!!!
Mandana Veysi

2012-11-16 @ 16:11:59
URL: http://Shepherdsmix.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0