Härlig känsla

Kom aldells nyss in från promenaden och det var sååå skönt! inte något dragande i koppel, slakt koppel hela promenaden. Förutom när han fick syn på något osm luktade riktigt gott, då stannade jag bara till och så fort det röck till i kopplet kom Izor genast tillbaka till mig som en raket. När han väl kommit till mig så gick vi till stället där det luktade så gott, så länge kopplet var slakt! Och efter 1-2 gånger fattade han poängen. 
 
Det slutade med att han envisades med att vi skulle träna lydnad tydligen för så han drog och jag stannade till kom han och 8/10 gånger satte sig i position sen hade han världens snyggaste linförighet, synd att vi inte tränade lydnad lyst då utan det var en promenad vi skulle gå på. Sötis!! 
 
Ska nog köra ett litet lydnadspass med honom imorgon, får se hur mörkt det hinner bli när jag kommer hem. så trist att det börjar bli mörkt vid halv 3!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0