Dagen

Kl 10 över åtta gick vi till station och väntade in resten av klassen, vi satte oss på bussen och åkte till klubben. Matilda hade sin underbara fralla valp Max med sig, först fick han en utskällning av Izor men sen så tyckte han att Max var sååå rolig. Haha.
 
Vi började med teori, efter det lunch. Efter lunchen rastade vi hundarna och sen skulle vi inspektera hundarna. Sist ut var Izor och jag. Vi började med att leka en bra bit ifrån de andra som stod i en halvcirkel. Sen stoppade jag undan leksaken och gick mot gruppen. När vi ställde oss vid gruppen så fick han en godis av mig, sen gick vi på insidan av halvcirkeln, alla stod blixtstilla, var tysta och tittade på Izor. 
 
Han fick fram till de flesta men när han inte fick någon respons gick han vidare. Andra gången vi gick innanför cirkeln så lockade en efter en på honom, de sa hans namn och han var där på en kvarts sekund och fick godis och klappar. Han gick fram till i stortsätt alla tror jag. Han tyckte att det var lite obehagligt när han gick fram till Simon och Pontus. Svansen var lite intryckt mellan benen på honom. Efter en vändan så skulle jag utse någon som skulle få leka med honom för att se om han har leklust när det gäller andra människor. Ohja det har han, Emma fick leka med honom och ojoj vad kul det var! 
 
Vi gick igenom alla hundarna så de gjorde "testet". Jisses vilken skillnad det är på hundarna, hur olika de faktist är!
Jätteroligt att se. 
 
Imorgon ska Iz med till skolan, slutar kl 12. Efter det ska jag träffa Hana och hennes rottweilervalp Asterix. 
På lördag ska pappa och jag till Statium outlet, måste ha idrottskläder/skor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0