Agility debut imorgon

Rubriken säger väl allt, imorgon ska vi debutera i agility. Jag är inte alls förberädd, vi har knappt tränat och nu ska vi helt plötsligt tävla? tack och lov är det inoff som skolan arrangerat men endå. 
 
Ska skynda mig hem efter projekt tiden och kastar i min lunch, tar Izor och väskan och skyndar mig till bussen för att ta en tidigare buss till klubben och förhoppningsvis hinna ta en repa innan tävingen.
 
Idag har vi inte gjort så mycket, gick en skön promenad med prinsen när jag kom hem och sen ha vi träna lite target. Vi fortsätter att träna på att släcka/tända en lampa. Det går framåt!
 
Sen körde vi lite skallövningar. Filmade och märkte att jag upprepade ordet "skall" lite för ofta. Men han förstod vad han skulle göra. Och jag kunna sorligt nog inte hålla mig för skratt vissa gånger, han låter verkligen roligt när han försöker skälla. 1 gång fick han till ett riktigt snyggt skall, precis så det ska låta. Vart kommer dessa fjatskall ifrån?
 
Håller på att torka kycklingfiléer i ugnen, en viss grabb stod med stora ögon framför ugnen och tittade på filéerna somm låg där. 
 
Ska fixa iordning ryggsäcken till imorgon. BoT-täcke, boll med snöre, kamprulle, reteriverkoppel, reflexväst, vattenskål + vatten, hundgodis. Behövs det någonting mer tro?

Kommentarer
Postat av: Varga

Åh, en tervis vill jag ha någon gång i livet! Det stod mellan sådan och schäfer när sambon och jag letade efter vår första hund, men nu ser det ut som att det blir en Shiloh Shepherd istället. Lycka till på debuten, jag håller tummarna! :)

Svar: Tervar är härliga, min herre är en galen pajas. Men som första hund rekommenderar jag de inte. :) Spännande med en Shiloh, jag vet inte riktigt vad jag tycker om de, har inte fått någon bra info om rasen riktigt... Tack, vi kom 4:a i den lätta klassen och 2:a i den svåra! Vi hade superroligt. :)
Mandana Veysi

2012-11-07 @ 11:16:15
URL: http://www.facebook.com/Model.Varga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0