Massor av bus

Mötte upp Sabina vid stationen halv 12 och vi gick direkt till Öster för att vänta in hundgruppen. När alla var samtalde så gick vi en promenad tillsammans. Är ås stolt över min kille, det var hur många hundar som helst i alla olika åldrar och storlekar och han skötte sig så bra! Vi kunna gå längst bak, i mitten och längst fram utan problem. Lite dragig var han men vad gör det?

Efter promenaden gick vi till lokalen och fikade, efter en liten stund kom Denise med hennes Dalmatiner Herkules. Det var även första gången Denise träffade Izor. Inne i lokalen blev det jobbigt för både Izor och Sabinas banditer. De vela leka! Efter en stund så beslutade vi oss för att gå till rastgården iallfall då hundarna vägrade att sitta still.

Två personer med en aussie följde med, vovven hette Ozzy och var Izors ålder. Det märktes verkligen att de var i samma ålder.

Denise och Herkules satt utanför medans de andra lekte då Herkules är osäker och rädd när det kommer till hanhundar (speciellt okastrerade).

Efter en stund i rastgården så beslutade vi oss för att gå till en annan rastgård då denna var rena rama halkbanan. Utanför rastgården stog Johanna och väntade på oss. 

Pratade lite med Denise då eftersom Herkules var så lugn och inte alls rädd när han gick med de andra hundarna så skulle vi testa att sätta ihop dem.

Sagt och gjort, det gick jättebra och Izor och Herkules lekte jättefint. Även banditerna var med en stund.
Senare kom en liten 8 månaders valp, (någon staffe skulle jag tro) En liten med kaxig tik var det, jättesöt!

När de gick så fortsatte hundarna att leka, sedan kom en kvinna med en Greyhound. Benen vek sig när jag såg den, så vacker! Tänkte på Grynet då. En Greyhound som Lisa och Klas hade. Tyvärr blev hon påkörd av en bil och avled.

När Greyhounden kom in så gick Denise och Herkules då H och den andra hunden inte ihop sedan tidigare.

Senare gick vi mot stan för att Sabina och Johanna skulle åka hem, jag skulle även fylla på mobilen. När de tog sina bussar hem så gick Izor och jag hem. Prinsen gick fot hela vägen hem! gick han någon halv meter framför han så harklade jag mig lite bara så gick han fint igen. Otroligt!

Nu har jag en riktigt trött Tervueren i sängen.


Herkules och Izor

Herkules, Smilla, Izor och Arach

Haha Smilla

Herkules och Izor

Herkules och Iz

Herkules

Bus

Grabbarna

Full fart

Två glada killar

Bus

Herkules och Arach

Iz och Herkules

Grabbarna

Väldigt synd att Izor fick en skugga över sig, ska se om någon kan redigera bort det åt mig.

Min härliga prins

Izor

Izors min på denna bild!

Grabbarna grus

Izor, Arach och Herkules

Izor, Arach och Herkules

Bilden talar för sig själv

Arach

Smilla är kär!

Grabbarna grus kollar läget

Arach och Oliver

Oliver

Grabbarna

Oliver

Så himla vacker hund!

Smilla <3 Oliver

Fina Oliver

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj, vilka fina bilder :) särskilt den andra bilden var hur härlig som helst!

Vad har du för kamera och objektiv?

2012-03-04 @ 20:48:42
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: Sabina

Lika fina bilder som alltid!

Tack än en gång för en awesome dag! <3

2012-03-05 @ 00:02:13
URL: http://shepherds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0