Kallt

Usch vad kallt det är ute, blåser och härjar.

Jaja, åkte till skolan imorse och gjorde en hörövning på engelska. Sen hade vi långrast, åkte hem och rastade Iz och käkade lite. Efter det åkte jag tillbaka till skolan och hade matte.
Efter matten skulle vi fixa åt djuren, men eftersom hela klassen hade hunnit gå in i djurrummet och reptilrummet så frågade våran djurkunskapslärare om vi inte kunna bada hennes hund.

Varför inte? så vi tog med oss Frasse in till köket där vi har hundbadkaret och schamponerade in honom och efter det fönade vi honon.

När han var klar så frågade åran hundkunskapslärare om vi inte kunn ta hennes Riesenschnauzer i samma veva. Så vi gjorde henne fin också. Men det är betydligt svårare att göra en Riesenschnauzer ren än e liten blandrashund. Men med hjälp av en massa godis så gick det.
Vi fönade henne och jisses vad krullig hon blev, ägaren ska trimma henne snart. Det behövs, fast hon är så söt i sin päls!

Efter det så hade vi ellära. Jättetråkigt, efter det tig jag bussen hem och tränade Iz, han var så glad och träningsvillig idag. Min fina pojke!

jag vela kolla hans koncentrationsförmåga så jag satte en godis på hans nos, fick hålla i nosen försiktigt och lägga godisen på annars försökte han ta den hel tiden. Efter att han hade suttit med godisen på nosen ett tag så utökade jag det med två till.

Ställde upp Yra och fotade henne lite också. Hon är så fin min älskade hare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0