Bussträning och hundbus

Efter skolan bestämde jag, Sabina och Emelie att vi skulle åka till Skutskär och låta hundarna leka.
Det var Izors första bussresa i hela sitt liv idag. Jag fick bära in honom på bussen då han vägrade kliva på. Väl på bussen visste han inte om han skulle, stå, stitta eller ligga. Efter några minuter lugnade han ner sig och la sig i mitt knä.

Bussresan hem igen gick mycket bättre. Han låg ner i stortsätt hela resan och vilade.
Nu har vi varit hemma ett tag och Izor ligger fortfarande och sover. Trötta pojken!


Izor och jag på bussen påväg till Skutskär.

Kommentarer
Postat av: Anita

Det har varit så intressant att läsa om du och Izor...vi nämligen var också intresserad att köpa Izor men den rätta tiden för en nu hund är kanske senare. Vi har också haft belgie drygt ett halvt år sen, groendal, och nu känss det lite tomt. Izor är så vacker och så aktiv hund som Belgiska är, han har det bra hos dej. Tack för dig att du orkar träna så mycket med honom.

Jag skulle vilja höra hur han bete sig mot människor han inte känner? Våran hund var lite reserverad mot okända människor.

Ha det så bra med din Prins!

2012-02-09 @ 20:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0