Sista sommarlovsdagen

Idag är det sista dagen av sommarlovet. Åh vilken ångest jag har. 
Funderar mycket på hur läsåret kommer att bli, om vi kommer att ha med våra hundar och jobba med dem, om Izor kommer att få stta hemma hela läsåret och kanske följa med två tre gånger... Mycket tankar som snurrar i huvudet just nu. Och min förjävliga värk i kroppen. Det går inte att beskriva hur ont det gör. 
 
Ska alldels strax kliva upp, ge Izor mat och sen gå ut och rasta honom. Igår gjorde Izor illa sig ganska rejält, har inte orkat ta upp det i bloggen. Vet inte vad det var, en sträckning misstänker vi. Han markerade på höger bak flera gånger när han var ute och trippade. Märkte att han varken travade eller tokrejsade utan gick långsamt som tervflickorna. Ropade in honom men han vela inte komma, när han väl kom så hade han lite problem att ta sig upp för trappen ute på altanen men det gick tillslut. Tog in honom i köket och tänkte servera frukost och badd honom att sätta sig och då började han skrika och gled omkring med framtassar.. Han reste sig såklart och jag började känna, klämma och kolla igenom honom. Inte en skråma, masserade och stretchade benet igår och när vi kom hem så gick han i stortsätt och la sig, visst sprang han omkring lite och kikade. Eftersom hans mat inte hade tinat så tog jag fram en lammkotlett som han ratade?!. Lite mjukost gick ner iallafall, skulle avvakta tills idag och se om jag skulle behöva kontakta vet men det behöver jag inte! Izor är sig själv igen. Lika knäpp och galen.
 
Vi får se om vi träffar S och banditerna, men Iz får skippa leken idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0