Idag är ingen vanlig dag...

För idag är det min och Izors 7månaders dag!
För hela 7 månader sen klev vi av tåget i Boden och väntade på att Petra och Björn skulle komma till stationen med min prins. Jag glömmer aldrig ögonblicket då dem öppnade bakluckan och bilburen och där tittade världens vackraste hund ut. Det tog sån lång tid för honom att ens ta kontakt med mig men jag visste redan från början när jag såg honom att vi kommer att få ett speciellt och underbart band. 
 
Jag minns så väl när jag fick första promenaden med honom på parkeringen utanför stationen hur konstigt det kändes, jag förstod inte att hunden som jag höll kopplet i skulle följa med mig hem. 
 
Andra vändan vi tog lyckades jag klappa honom lite på ryggen, sen mutade jag honom med godis och tillslut var han nyfiken nog att komma fram till mig, jag satt länge ute och klappade på honom. Hans mjuka underbara päls. När vi kom in till stationen så gick han direkt till Petra och Björn men nu kom han även fram till mig då och då. Och jag kommer aldrig, aldrig  glömma då Petra sa, "Hur känns det?", ja hur kändes det? UNDERBART. Klart han skulle följa med mig hem, jag var redan fäst vi honom. 
 
Och sen på tågresan hem, vilken rädd liten hund jag hade bredvid mig då, han hade aldrig sett ett tåg tidigare. Och han sökte skydd vid mig, tillslut lugnade han ner sig och somna. Jag somnade också och när jag vaknade så stod Izor där, inte ett dugg rädd eller chockad över att jag var där. Jag fick klappa och pussa honom hur mycket jag vela.
 
Nu har det gått hela 7 månader, jag har verkligen gjort allt för den här hunden. Vi jobbar dagligen på det här med utfallen. Vi gör små framsteg hela tiden, ibland glömmer jag det. Som idag till exempel, en kvinna kom förbi oss med en bc mix, vi var ca 2,5 m ifrån hunden till Izor gjorde ett utfall, men jag hann bryta det innan han blev totallåst. Han tittade bak på hunden 1 gång  sen var det klart. 
 
Nu ska jag pussa på min fina och ge honom ett smarrigt grisöra. Vet inte riktigt vad jag annars ska ge honom, han har ätit rå lammkotlett, rå kycklingklubba och färskfoder idag. (bortskämd kille? närå). 
 
Jag älskar dig, Jag älskar dig, Jag älskar dig, Jag älskar dig, Jag ÄLSKAR dig Red Goblin's Izor ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0