Bollkastning

Har inte blivit mycket bloggande de senaste dagarna. Igår gick jag och Pauline (Pandoras förra ägare) en halv mil med hundarna, vi gick väldigt långsamt då Pauline har problem med höften och det tyckte inte Izor var roligt. Promenaden tog låååång tid eftersom jag tränade Izor att gå fint i koppel. Jag gjorde så att för varje gång han drog i kopplet så stannade jag och väntade på att han skulle komma och ställa sig brevid mig. Ibland fick jag stå där väldigt länge. Det har än så länge inte gett resultat men det tar nog ett tag. När vi åker hem så ska jag köra stenhårt på koppelträningen. Är så förbannat less på att han drar i koppel. Det är värst när det är flera hundar vi går med. När vi går själva så går det nästan alltid bra. 
 
Iz har varit lös väldigt mycket, vi har bla kastat boll utanför huset och tränat lite lydnad. Han stack inte iväg till varken korna (som är jääääätte läskiga enligt Iz) eller fåren som han inte har fått syn på än även fast han har haft chansen. Idag var vi ute på åkern där Izor och Milla fick springa lösa, Pandora fick ha ett koppel hängandes efter sig eftersom hon sticker, men nu när hon har tratt så vet jag att hon inte kommer att sticka, hon lunkade på lite, åt gräs och la sig ner och vilade. Det blev bollkastning i någon timme för Iz, Milla var med i ett hörn men hon hade ingen chans, Izor är så snabb. Han är jätteduktig på att komma tillbaka med bollen när jag kastat iväg den. I början så fick jag hämta bollen som han lämnat någonstans men nu så, ibland lägger han den till och med i min hand! Väldigt skönt för mig. 
 
Pandora och Izor rök ihop i förrigår då Pandora var väldigt på honom när han väntade på sin mat. Jag var snabb på att dra Izor därifrån då Pandora hugger när hon ryker ihop med en hund. Det slutade med att Pandora blev riven innanför ögonlocket. Jag vet inte hur det har gått till. Det började rinna var ut ögat och det blev svullet och rött. Grannen kom över och tvättade rent det och upptäckte då rivsåret. En tid hos vet var bokad och idag åkte de dit. Hon fick ögonsalva och antibiotika utskrivet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0